انواع محتوای تولیدی توسط اینفلوئنسرها

برندها به شیوه‌های مختلفی می‌توانند پیام خود را در شبکه‌های اجتماعی به گوش کاربران برسانند. از تهیه یک پست گرافیکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام گرفته تا تولید محتوای متنی ۲۸۰ کاراکتری در توییتر. بعد از انتخاب ستاره مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام و یوتیوب می‌توانید با همکاری ستاره (اینفلوئنسر) به مدل محتوای تولیدی خود که در راستای برنامه‌های بازاریابی مجموعه قرار می‌گیرد بپردازید و توجه مخاطبین ستاره‌های مختلف را جلب کنید. 

ما به تفکیک، دو شبکه اینستاگرام و توییتر (در حال حاضر) را برای مدل محتوای تولیدی را شرح می‌دهیم تا با آگاهی کامل‌تری نسبت به انتخاب بسته‌های تبلیغی اقدام کنید. همچنین در آینده با اضافه شدن سایر رسانه‌ها، مدل تولید محتوا در آن رسانه‌ها نیز شرح داده خواهند شد.

اینستاگرام، پست

یک مدل رایج تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ارسال پست در قالب تصویر و ویدیو است. محتوای تبلیغی می‌تواند به شکل گرافیکی و تصویری یا ویدیویی و موشن گرافیک ارسال شود. در این مدل امکان قرار دادن لینک (CTA) وجود ندارد و تنها می‌توان متن مورد نظر را به همراه هشتگ به عنوان کپشن ارسال کرد. 

نکات مهم در تهیه پست:

  • پست‌های تبلیغی ستاره‌ها معمولا به صورت ۲۴ ساعته بر روی صفحه قرار می‌گیرد مگر اینکه توافق دیگری انجام شود و یا خود شخص ستاره آن محتوا را با توجه به سبک صفحه خود تولید کند که در آن صورت روی صفحه برای همیشه باقی می‌ماند. 
  • زمان مناسب برای ارسال پست معمولا در ساعت ۲۱ الی ۲۲ شب است اما برای کمپین‌های خاص (مثل سفارش نهار و …) می‌توان از ساعت ۱۱ صبح و ۲ بعدظهر نیز استفاده کرد.
  • پست‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که کل محتوا به صورت برش نخورده در صفحه قرار بگیرد.

اینستاگرام، استوری

بعد از معرفی قابلیت استوری، استقبال عمومی از آن و امکان قراردادن لینک باعث شد که در بعضی موارد استوری‌ها به نسبت پست‌ها خروجی بهتری را نصیب صاحبان کسب و کار کند و حتی محتوای تبلیغی بیشتر دیده شود. همچنین هزینه کمتر به نسبت پست ثابت، درخواست‌های بیشتری را از جانب برندها به سمت ستاره‌ها روانه کرده است.

نکات مهم در تهیه استوری:

  • سایز پیشنهادی برای تهیه استوری اینستاگرام تصویری با عرض ۱۰۸۰ و طول ۱۹۲۰ پیکسل است. 
  • اگر استوری شما همراه با لینک است، در پایین صفحه و بخش مخصوص لینک، یک جای به خصوص برای لینک و جلب توجه کاربر به لینک خالی بگذارید.
  • استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت پاک خواهند شد اما در صورت فعال سازی امکان آرشیو، می‌توان آنها را در آرشیو نگه داشت و دوباره منتشر کرد.
  • امکان قراردادن استیکر برای جذاب تر کردن استوری وجود دارد.

توییتر،  توییت و ریتوییت

یکی از شبکه‌های اجتماعی رو به رشد و جذاب در ایران، توییتر است که اقشار مختلف در آن فعال هستند و فضای مناسبی برای ایجاد آگاهی درباره یک برند و خدمات متمایز آن در بین قشر پیشرو و فعال فضای وب ایران وجود دارد. محتوای تجاری در توییتر معمولا به شکل توییت یا ریتوییت (نقل و قول یک توییت و بیان از زبان یک کاربر) وجود دارد. وقتی که یک توییت از زبان صاحب یک اکانت و به شکل مرتبط با محتوای تجاری توییت می‌شود، معمولا تعداد بازدید بیشتری نسبت به ریتوییت صرف یک توییت می‌گیرد. همچنین بیان یک نظر درباره یک توییت (کوت) نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نکات مهم در سال توییت:

  • مدل فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر به نسبت اینستاگرام متفاوت‌تر است و باید پیام را خیلی کوتاه‌تر و هدفمندتر به دید مخاطبین رساند.
  • برخلاف اینستاگرام، نمی‌توان نظرات مخالف در رابطه با یک برند را حذف کرد. بنابراین به جای حذف باید نحوه تعامل با کاربران را یاد گرفت.
  • از به کار بردن هشتگ‌های اضافی و بی فایده در ترجیحا توییتر خودداری کنید.
  • برای تولید محتوای مختص توییتر می‌توانید از کارشناسان تگ استار کمک بگیرید.