اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا همان تبلیغ با افراد تاثیرگذار یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات در سال‌های اخیر است. در گذشته تبلیغ‌ها به صورت بیلبوردی و محیطی عموما با سلبرتی‌ها (افراد سرشناس در حوزه هنر و ورزش) انجام می‌شد و منجر به افزایش فروش می‌شد اما با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از افراد تاثیرگذار متولد شدند که در حوزه‌ای خاص تخصص دارند و بر روی بخشی از مردم تاثیرگذارند. این افراد یا همان اینفلوئنسرها به نسبت سلبرتی‌ها برای کسب و کارها مقرون به صرفه‌ترند و می‌توانند جزو انتخاب‌های اصلی برندهای بیشتری باشند.

یکی از موضوعات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ، انتخاب و تولید درست محتوا است، به طوری که اگر محتوا درست نباشد نمی‌توان انتظار بدست آوردن بازخوردهای مناسبی را داشت. همچنین یکی دیگر از عنوان‌های کلیدی، انتخاب صحیح ستاره انتخابی است به طوری که در حوزه مربوط به کسب و کار شما فعالیت کند و بتواند شما را در راهبرد برنامه‌های بازاریابی کمک کند که برای این موارد می‌توانید با تعریف کمپین در تگ استار، مناسب‌ترین اینفلوئنسر را در حوزه‌های سفر، سرگرمی، هنر و غیره پیدا کنید. 

در حال حاضر در بازار ایران، شبکه اجتماعی اینستاگرام مقر اصلی فعالیت اینفلوئنسرها است و در کنار آن نیز در توییتر نیز افراد فعالیت می‌کنند و دو بازوی اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران را شکل می‌دهند. اما در این بین خبری از شبکه یوتیوب و حتی جایگزین ایرانیزه شدن آن یعنی آپارات نیست و شاهد فعالیت جدی اینفلوئنسرها در آن نیستیم که در اولی مسدود بودن شبکه و در دومی جذاب نبودن پلتفرم برای ستاره‌ها از دلایل اصلی کمرنگ بودن آن است.